Już nie jest przestarzała i żółto-niebieska. Ma być nowoczesna i intuicyjna. Mowa o nowej, internetowej witrynie Urzędu Miejskiego (www.swietochlowice.pl). Mieszkańcy Świętochłowic mogą podziwiać ją od ubiegłego tygodnia. Miasto wydało na nią ok. 18 tys. zł.
Na głównej stronie widnieją najważniejsze informacje. - Duży nacisk kładliśmy na kalendarz imprez, bo dochodziły do nas głosy, że w mieście nic się nie dzieje - wyjaśnia Arkadiusz Chorób z Urzędu Miejskiego w Świętochłowicach. Imprezy są wpisywane przed jednostki organizujące i z łatwością można odnaleźć nadchodzące wydarzenia.
Tomasz Kopciuch, projektant stron internetowych w firmie "Mateiko" zmiany ocenia na wielki plus.
- Strona zyskała na czytelności oraz intuicyjności, jest przyjazna dla oka kolorystycznie, emanuje nowoczesnością. Taką stroną Urząd Miejski Świętochłowice spokojnie może się pochwalić, robi różnicę. Twórcy strony wykonali świetną robotę - wyjaśnia Kopciuch. Specjalistę zapytaliśmy również o dawną, niebiesko-żółtą stronę internetową. Nie zostawił na niej suchej nitki, bo według niego strona jest mało czytelna, tekst jest zbyt "zbity", kolorystycznie strona jest bardzo słaba i nie zachęca do ponownego odwiedzenia
. - Z całą pewnością dawna strona nie była na miarę tak dużej instytucji jak Urząd Miasta. Jednak jest to często pomijany aspekt kontaktu na linii miasto-mieszkaniec, a przecież w dobie internetu jeśli ktoś chce wyszukać jakieś informacje, niezależnie od wieku wie, że można je znaleźć w internecie. Myśląc tokiem przysłowia "jak cię widzą, tak cię piszą" na pewno po odwiedzeniu i zobaczeniu takiej strony trudno opisać ją w superlatywach. Nie jest to dobra wizytówka miasta - ocenia Kopciuch.
Obecnie Urząd Miasta czeka na wszelkie spostrzeżenia i uwagi od mieszkańców na temat nowej strony. Jednak jak podkreśla Arkadiusz Chorób: - Teraz nie mamy się czego wstydzić!
Działania władz miasta mają wpłynąć na poprawę wizerunku Świętochłowic nie tylko w naszym województwie ale poza jego granicami. Miasto ma już na koncie spore sukcesy, m.in. umieszczenia Świętochłowic na planszy gry Monopoly, jak i nazwa alejki w nowo wybudowanej części Silesia City Center. Świętochłowice biorą też udział w projektach realizowanych przez Górnośląski Związek Metropolitarny.
- Braliśmy udział w targach inwestycyjnych w Monachium oraz w Wiedniu i tam Świętochłowice prezentowały swoje tereny inwestycyjne - tłumaczy Dawid Kostempski, prezydent Świętochłowic i przewodniczący Górnośląskiego Związku Metropolitarnego. W 2012 roku miasto przystąpi do projektu pod nazwą "Promocja terenów inwestycyjnych w Świętochłowicach".
- Zostało wskazanych kilka lokalizacji w mieście, które za pomocą środków własnych jak i unijnych będziemy promować w między innymi w mediach - dodaje Kostempski. Świętochłowice będą się również promować na... Dworcu Centralnym w Warszawie!
Władze miasta chcą przyciągnąć inwestorów do Świętochłowic, ale również zachęcić młodych ludzi do zamieszkania w Świętochłowicach. W tym celu wykorzystują element bliskości do stolicy Metropolii Silesia, autostrady A4 i obu lotnisk.
- Chcielibyśmy umieścić Świętochłowice wśród tych miast, które będą funkcjonowały na poziomie europejskim w najbliższym czasie - dodaje Kostempski. Dodaje, że jako przewodniczący GZM robi wszystko, by miasto pojawiało się we wszystkich przedsięwzięciach i szeroko zakrojonej strategii rozwoju Metropolii Silesia.
Jak oceniacie nową stronę internetową Urzędu Miejskiego w Świętochłowicach?
Strefa Biznesu: RPP zdecydowała ws. stóp procentowych? Kiedy obniżka?
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?