Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Z jakim problemem zwrócić się do rzecznika praw konsumenta?

Zbigniew Anioł
Z. Anioł
Z miejskim rzecznikiem praw konsumenta w Świętochłowicach, Rafałem Makoszem, rozmawia nasz reporter Zbigniew Anioł

Ma pan dużo pracy jako Miejski Rzecznik Praw Konsumenta?
Spraw na pewno nie jest mało. W ubiegłym roku miałem ich 212, gdzie interweniowałem pisemnie. Natomiast 265 spraw załatwiałem telefonicznie. Wielu konsumentów dzwoni i prosi o poradę. Oprócz tego są jeszcze problemy, które rozwiązuję na miejscu, podczas wizyty konsumenta. Wówczas wystarczy tylko porada. I takich kwestii było 180. Tak więc łącznie miałem 657 spraw do rozwiązania. Ale mam świadomość, że to nie jest wszystko, bo nie zawsze można odnotować każdą rozmowę. Mieszkańcy wiedzą o istnieniu Miejskiego Rzecznika Praw Konsumenta, aczkolwiek na pewno nie wszyscy.

A w porównaniu z kolegami po fachu z innych miast jak to wygląda?
Świętochłowice są mniejsze niż inne miasta. Wszystko zależy od liczby mieszkańców, bo problemy wszędzie są podobne. Na pewno w Chorzowie jest ich więcej. Proporcjonalnie do ilości mieszkańców liczba spraw w Świętochłowicach jest porównywalna z innymi miastami w naszym regionie.

Na czym polega pana praca? Może pan ją przybliżyć?
Przychodzą do mnie konsumenci z konkretnym problemem. Staram się go rozwiązać, najlepiej na miejscu. Udzielam porad jak mają postąpić w takiej sytuacji, gdzie powinni się udać, jak sformułować pismo. Jeśli to za mało, wówczas proszę konsumentów o dostarczenie dokumentów, na ich podstawie sporządzam wystąpienie i oczekuję odpowiedzi, którą potem przekazuję konsumentowi. Jeżeli nie jest satysfakcjonująca podejmuję kolejne działania. Tak, aby sprawa została załatwiona jak najlepiej.

Z jakimi problemami najczęściej zgłaszają się do pana mieszkańcy?
Najczęściej trafiają do mnie osoby, które mają problem z obuwiem. Sam już nie wiem czy to dzisiejsze obuwie faktycznie jest tak słabej jakości, bo takich spraw mam najwięcej. Poza tym ostatnio jest coraz więcej kłopotów z operatorami sieci komórkowych. Tak samo jako z telewizją cyfrową. Wiadomo, że każda firma chce zdobyć jak największą liczbę klientów. A stosowane praktyki nie zawsze są jasne i rzetelne. Konsumenci są często wprowadzani w błąd.

Na koniec proszę powiedzieć jak można się z panem skontaktować i uzyskać pomoc?
Trafić można do mnie w każdy możliwy sposób. Zarówno telefonicznie, mailowo jak i za pomocą faxu. W każdy wtorek i czwartek od 10 do 14 przyjmuję konsumentów osobiście. Szczegóły są na stronie internetowej Urzędu Miasta. Dokumentację można też złożyć w kancelarii UM.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Zwolnienia grupowe w Polsce. Ekspert uspokaja

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Wróć na swietochlowice.naszemiasto.pl Nasze Miasto