Pociągi z fabryki Alstom w Chorzowie wyjechały na tory w Dubaju
Metro w Dubaju zostało wyposażone w 50 składów Metropolis wyprodukowanych w polskim zakładzie Alstom w Chorzowie. Konsorcjum pod przewodnictwem Alstom zakończyło właśnie projekt przedłużenia Czerwonej Linii metra w Dubaju. Na tory w Dubaju wyjechało 50 pięciowagonowych składów metra wyprodukowanych w Chorzowie.
W Dubaju odbyła się uroczysta inauguracja nowego odcinka metra w ramach projektu Route 2020. Pociągi wyprodukowane w Polsce dla największego miasta Zjednoczonych Emiratów Arabskich mają po 85,5 metra długości i składają się z pięciu wagonów. Każdy z nich będzie mógł przewieźć 696 pasażerów (4 osoby na m kw.).
Projekt rozbudowy linii metra rozpoczął się w lipcu 2016 r. i realizowany był pod przewodnictwem Alstom przez konsorcjum ExpoLink, w skład którego wchodziły także ACCIONA i Gülermak. Całkowita wartość projektu to 2,6 mld euro.
W ramach inwestycji powstała:
- 5-kilometrowa linia składająca się z 11,8 kilometrowej trasy naziemnej,
- odcinka podziemnego o długości 3,2 km
- oraz rozgałęzienia z Czerwonej Linii.
- Przedłużenie linii obejmuje siedem stacji, w tym stację Jabel Ali oraz flagową stację metra na terenie Expo.
- Alstom odpowiadał za integrację całego systemu metra, w tym zapewnienie zasilania, komunikacji, sygnalizacji, systemu automatycznego kontrolowania opłat i oddzielenia strefy pasażerskiej od peronów za pomocą drzwi ekranowych, a także za realizację prac torowych oraz zapewnienie trzyletniej gwarancji na cały system. W ramach projektu Alstom udoskonalił również istniejącą linię metra modernizując systemy torowe, zasilania, sygnalizacyjne i komunikacyjne. Dostarczył także 50 składów pociągów Metropolis wyprodukowanych w polskim zakładzie Alstom w Chorzowie - informuje Magdalena Tokaj, PR Specialist ConTrust Communication reprezentująca chorzowską fabrykę Alstom.
Nowoczesna technologia i otwarcie inwestycji
Pociągi wyposażone są w całkowicie elektryczny układ hamulcowy, oświetlenie LED oraz szereg innowacji obniżających zużycie energii. Każdy z pociągów posiada szerokie przejścia między wagonami, duże drzwi i okna oraz trzy odrębne strefy klas: Gold, Silver i Family zapewnią pasażerom najwyższy komfort.
Pisaliśmy
W uroczystym otwarciu ten inwestycji wziął udział Szejk Mohammed bin Rashid Al Maktoum, premier i wiceprezydent Zjednoczonych Emiratów Arabskich, emir Dubaju. W wydarzeniu, które odbyło się 7 lipca 2020 r., uczestniczyli również Henri Poupart-Lafarge, dyrektor generalny i prezes zarządu Alstomu, oraz – za pośrednictwem wideokonferencji – przedstawiciele najwyższego kierownictwa konsorcjum ExpoLink.
- Jesteśmy niezwykle dumni z dostarczenia tego najszybciej zrealizowanego na świecie projektu budowy metra pod klucz. Inwestycja Route 2020 pokazuje zaangażowanie władz Dubaju w zapewnienie mieszkańcom miasta i odwiedzającym je gościom najnowocześniejszego systemu sieci kolejowej. Jako Alstom jesteśmy gotowi z satysfakcją wspierać Dubaj w dalszych dążeniach miasta do ekologicznej i inteligentnej mobilności - powiedział Müslüm Yakisan, wiceprezes Alstom na kraje Afryki, Bliskiego Wschodu i Azji Środkowej.
To nie pierwsza inwestycja Alstomu dla Dubaju. Alstom odpowiada za utrzymanie systemu tramwajowego w Dubaju przez okres 13 lat. Ponadto w 2014 zrealizował dla miasta projekt linii tramwajowej, który był pierwszym zintegrowanym systemem tramwajowym na Bliskim Wschodzie i pierwszym na świecie w 100 proc. bez naziemnej sieci jezdnej
Michał Pietrzak - Niedźwiedź włamał się po smalec w Dol. Strążyskiej
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?