Od początku 2013 roku do 26 lutego Wydział Obsługi Mieszkańców świętochłowickiego magistratu wydał już 714 dowodów osobistych, w tym w związku z utratą ważności 189.
- W 2003 roku 651 osób otrzymało dowód osobisty na czas nieoznaczony. Byli to mieszkańcy, którzy w chwili złożenia wniosku o wydanie dowodu osobistego mieli ukończone 65 lat- wyjaśnia Marek Króliczek, naczelnik Wydziału Obsługi Mieszkańców.
Pozostałym ważność dokumentu upływa w tym roku. - W razie utraty ważności dowodu osobistego posiadacz dowodu ma obowiązek wymienić ten dokument, przy czym o wymianę należy wystąpić nie później niż na 30 dni przed upływem jego terminu ważności - dodaje naczelnik.
Do wniosku, który trzeba złożyć osobiście w świętochłowickim magistracie, należy dołączyć dowód osobisty podlegający wymianie i dwie fotografie. Na nowy dokument, poczekamy około 21 dni.
Wymiana jest bezpłatna. Wymiana dowodu osobistego jest również konieczna w innych przypadkach, m.in. zmiany imienia lub nazwiska , adresu zameldowania, administracyjnej zmiana nazwy miejscowości lub ulicy, zmiany numeru kodu pocztowego, numeru domu, numeru lokalu , z powodu zniszczenia, błędu lub też wady technicznej.
Strefa Biznesu: Dlaczego chleb podrożał? Ile zapłacimy za bochenek?
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?