- Głównym celem jest wdrażanie modeli edukacyjnych przystosowanych do potrzeb uczniów, z wykorzystaniem nowatorskich form - mówi Iwona Laska, koordynatorka projektu.
Realizują go na podstawie programu autorstwa Howarda Gardnera pt. "Teoria Wielorakich Inteligencji", który został uznany za jedno z największych osiągnięć nauk społecznych XX wieku. Gardner uważa, że edukacja powinna być oparta na autentycznych potrzebach i możliwościach uczniów.
- Jeśli dziecko jest zamknięte w sobie, to staramy się je bardziej otworzyć dzięki zajęciom w grupach - dodaje Laska. Fundacja Wspólne Świętochłowice również wsparła działania projektu. Organizuje zajęcia wspomagające rozpoznanie inteligencji przyrodniczej. Ostatnio dzieci spotkały się z terapeutami animalterapii wraz z ich zwierzętami.
- W drugim dniu zorganizowaliśmy zajęcia w ramach inteligencji muzycznej. W tym celu wykorzystaliśmy urządzenia multimedialne zakupione dzięki wsparciu, które otrzymaliśmy z 1 procenta podatku - mówi Dariusz Jurczyk, prezes Fundacji. Najmłodsi biorą również udział w autorskim pomyśle koordynatorki projektu "Podróż za jeden uśmiech - zwiedzamy kontynenty".
- Ostatnio rozmawialiśmy o Danii i omawialiśmy baśnie Andersena. Jak mówiliśmy o Francji, dzieci uczyły się francuskich piosenek - opowiada Laska. Przed nimi kraje afrykańskie, kontynent Ameryki i Australii. Uczniowie sami wybierają sobie zadania i pracują w swoim tempie. - Wszystko jest w formie dobrej zabawy, która dostarczają dzieciom wiele radości i satysfakcji, a same nawet nie odczuwają tego, że uczą się czegoś nowego - wyjaśnia Laska.
Uczniowie biorą udział we wszystkich aktywnościach artystycznych, przyrodniczych i ruchowych. Efektem końcowym ich osiągnięć będzie przedstawienie w czerwcu.
NORBLIN EVENT HALL
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?