Remont ulicy 3 Maja w Chorzowie. Śnieg zasypał drogę i torowisko
Zima nie ułatwia pracy drogowcom. Na zdjęciach widać, jak śnieg zasypał remontowane torowisko i ulicę 3 Maja. Przypomnijmy, że w Chorzowie, od listopada 2019 roku trwa przebudowa ulicy 3 Maja. To największa inwestycja drogowa w mieście, która obejmuje wymianę torowiska i nawierzchni oraz budowę ścieżki rowerowej i wymianę oświetlenia. Remont ulicy 3 Maja z modernizacją torowiska to łącznie przebudowa 2 km 300 m drogi. Zobaczcie najnowsze zdjęcia z prac drogowych.
Przebudowa ulicy 3 Maja to inwestycja warta ponad 70 milionów złotych. Za tę kwotę całkowicie przebudowany zostanie ulica 3 Maja, a także chodniki i torowisko. Powstanie też droga dla rowerów i przystanki wiedeńskie, wymienione zostaną również instalacje. Wykonawcą robót jest firma Silesia Invest z Gliwic. Według planów remont ulicy 3 Maja w Chorzowie zakończy się w 2021 rok.
Prace drogowe na ulicy 3 Maja. Od 20 stycznia remont kolejnego fragmentu drogi
Od 20 stycznia planowana jest zmiana organizacji ruchu ul. 3 Maja:
na odcinku od ul. Floriańskiej do ul. Janasa – ulica zostanie zawężona jednak do nadal będzie funkcjonować na tym odcinku ruch dwukierunkowy. Po wprowadzeniu tymczasowej organizacji ruchu zostaną rozpoczęte rozbiórki istniejących nawierzchni części drogi i chodnika od strony północnej.
Dla kierowców nic się nie zmieni - nadal będzie utrzymany ruch dwukierunkowy. Zapewnione będzie dojście oraz dojazd do posesji położonych w bezpośrednim sąsiedztwie miejsca prowadzonych robót
A co zostało już zrobione w zakresie drogowym? Sprawdzamy.
Odcinek od ul. Składowej do ul. Bytomskiej - wykonano: nawierzchnię jezdni (do warstwy wiążącej włącznie), chodników, miejsc postojowych, torowisko klasyczne (z wyłączeniem odcinka w rejonie ul.
Bytomskiej), wykonano oświetlenie uliczne oraz ustawiono słupy trakcyjne. Wykonano torowisko tramwajowe na wjazdach do posesji oraz nawierzchnię wjazdów.
Wykonano rozbiórkę obiektu mostowego w rejonie ul. Składowej. Oczekujemy na poprawienie się warunków pogodowych, aby kontynuować budowę nowego wiaduktu.
Odcinek od ul. Katowickiej do ul. Floriańskiej - ułożono płyty torowe od ul. Katowickiej do Kościoła, włożono szyny, wklejono bloczki betonowe, wykonano zalewy. Zrealizowano częściowo nawierzchnię miejsc
postojowych, ustawiono krawężniki i obrzeża. Po odkryciu nienaniesionych wcześniej na planach elementów sieci teletechnicznych, wykonujemy aktualizację projektu przebudowy tych sieci. To dlatego na tym odcinku nie ma jeszcze wykonanej nawierzchni chodników i ścieżki rowerowej.
- Aktualny termin realizacji przebudowy ul. 3 Maja - chociażby z powodu wystąpienia problemów z sieciami teletechnicznymi - zahacza o 2022 rok - mówi Kamil Nowak, rzecznik prasowy Urzędu Miasta w Chorzowie.
Przebudowa torowiska na ulicy 3 Maja w Chorzowie
Remont ulicy 3 Maja w Chorzowie to spora inwestycja w zakresie tramwajowym. Inwestycja ta obejmuje m.in. wymianę torowiska i sieci trakcyjnej. Zadanie w zakresie tramwajowym podzielono na trzy etapy - odcinek od ul. Katowickiej do ul. Floriańskiej, odcinek od ul. Składowej do granicy z miastem Świętochłowice oraz trzecie etap, czyli odcinek od ul. Floriańskiej do ul. Składowej. Andrzej Zowada, rzecznik spółki Tramwaje Śląskie, wyjaśnia na jakim etapie są prace na poszczególnych odcinkach tej inwestycji.
Odcinek od ul. Katowickiej do ul. Floriańskiej - tu ułożone są dwa tory w płytach prefabrykowanych, szyny są zamontowane z wykorzystaniem mas elastycznych, układane są płyty międzytorza. Wcześniej oczywiście wykonane zostały wszystkie prace ziemne, budowa systemu odwodnienia itp.
Odcinek od ul. Składowej do ul. Bytomskiej - ułożony jest spory zakres torowiska wydzielonego - na podkładach strunobetonowych, a także torowiska w płytach. Ułożono także ciąg pieszo-jezdny, wykonano przejazdy przez torowisko z wjazdem do posesji. Wykonane są prace przy przebudowie infrastruktury podziemnej oraz większość słupów trakcyjnych.
- Zdemontowany jest stary wiadukt nad dawną linią kolei piaskowej i trwają prace przy palowaniu terenu pod budowę nowego obiektu inżynieryjnego - mówi Andrzej Zowada, rzecznik spółki Tramwaje Śląskie.
Odcinek od ul. Floriańskiej do ul. Janasa - w styczniu planowane jest udostępnienie Wykonawcy tego odcinka i rozpoczęcie robót.
- Prace są mocno opóźnione. Problemem są przede wszystkim kolizje z instalacjami podziemnymi, konieczność ich przebudowania a co się z tym wiąże uzgodnień z gestorami poszczególnych sieci. Na odcinku od ul. Katowickiej do ul. Floriańskiej dalsze prace w zakresie tramwajowym (chodzi o budowę fundamentów pod ustawianie słupów trakcyjnych) nie mogą być prowadzone ze względu na z problemy z przebudową instalacji podziemnych w miejskim zakresie Inwestycji - mówi Andrzej Zowada, rzecznik spółki Tramwaje Śląskie.
- Z naszej strony na razie nie ma zmiany terminu realizacji tego zadania. W tej chwili nie umiem odpowiedzieć na pytanie o termin wznowienia ruchu tramwajów. Żeby tak się stało musi być przejezdny cały ciąg od ul. Katowickiej aż do Rudy Śląskiej Chebzia - dodaje rzecznik spółki Tramwaje Śląskie.
Zgodnie z zapisami umowy Generalny Wykonawca - firma Silesia Invest - ma zrealizować zadanie w zakresie tramwajowym do końca czerwca 2021 r. Koszt realizacji inwestycji, zgodnie z zapisami umowy, wynosi blisko 57,5 mln zł netto.
21 kwietnia II tura wyborów. Ciekawe pojedynki
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?