W środę w MDK odbyło się specjalne spotkanie w tej sprawie, ale mieszkańców naszego miasta przynajmniej na razie ten temat nie za bardzo interesuje. Albowiem zjawiło się zaledwie... 12 osób. To co najważniejsze znajdziecie jednak u nas.
Od lipca przyszłego roku gmina będzie usuwać wszystkie śmieci z terenu całego miasta. Zrobi to za pośrednictwem przedsiębiorstwa, które zostanie wybrane w przetargu. Do tej pory każdy zarządca budynku, gdzie mieszkali ludzie zawierał swoją umowę z przedsiębiorstwem. Tak więc każdy właściciel lokalu będzie po prostu musiał podać swojemu zarządcy liczbę zamieszkałych w nim osób.
Teraz zarządcy będą wypełniać specjalną deklarację, w której muszą podać ilość osób mieszka w budynku, z którego będą wywożone śmieci. Ile za to zapłacimy? 12,5 zł/osobę jeżeli będzie prowadzona segregacja śmieci, bądź 20 zł/osobę jeśli takiej segregacji nie będzie.
Właściciele domków jednorodzinnych do tej pory w większości pojemniki mieli wypożyczone od przedsiębiorstwa, które odbierało od nich śmieci. W myśl nowych przepisów sami muszą się zaopatrzyć w takie pojemniki. Albo kupią je własnym zakresie, albo zostaną udostępnione za dodatkową opłatą przed przedsiębiorstwo, które zwycięży w przetargu.
Nowa ustawa ma też na celu wyeliminowanie dzikich wysypisk śmieci. Jak się okazuje w tym roku na ich usuwanie miasto wydało już 250 tys. zł.
W listopadzie zmiany zostaną poddane głosowaniu na Radzie Miasta. Jeżeli zostaną przyjęte, w naszym mieście ma ruszyć kampania informacyjna.
Więcej przeczytasz w świętochłowickim dodatku do Dziennika Zachodniego
CBŚP na Pomorzu zlikwidowało ogromną fabrykę „kryształu”
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?