Facebook jest jednym z najbardziej popularnych portali społecznościowych na świecie. Hasłem użytkowników jest "jeśli cię nie ma na Facebooku, to znaczy że nie istniejesz". Sprawdziliśmy zatem, które instytucje, fundacje i stowarzyszenia w Świętochłowicach mają swój profil na tym portalu. Co najmniej kilkadziesiąt wyników nam wyskoczyło, kiedy wpisaliśmy w wyszukiwarkę słowo "Świętochłowice". Są to m.in. Oddział PTTK, Wspólne Świętochłowice czy też I Liceum Ogólnokształcące im. Jana Kochanowskiego. Możesz zostać ich znajomym lub "polubić".
Na pomysł utworzenia profil Fundacji Rozwoju Świętochłowic na Facebooku wpadł sam prezes FRŚ- Damian Hamerla. - Różne są opinie na temat portali społecznościowych, jednak my zdecydowaliśmy się dołączyć do Facebooka w sierpniu ubiegłego roku - wyjaśnia Hamerla. Wszelkie informacje i bieżące wiadomości pojawiają się nie tylko na oficjalnej stronie internetowej FRŚ ale i właśnie na Facebooku.
- Moim zdaniem więcej ludzi korzysta z tego portalu, niż wchodzi na naszą stronę internetową. Poprzez profil mogą się dowiedzieć o nowościach i są poinformowani o projektach, które robimy - dodaje prezes FRŚ. Obecnie profil FRŚ na Facebooku "lubi" 313 osób, ale nie jest to satysfakcjonująca liczba dla Damiana Hamerli. - Chciałbym, by było znacznie więcej, bo dzięki temu mamy szansę dotrzeć do osób trzecich i pokazać nasze działania - dodaje Hamerla.
Od kwietnia ubiegłego roku swój profil na Facebooku ma Stowarzyszenie Wspólne Świętochłowice. - Pomysł, aby założyć konto jest logiczny i prosty- obecnie jest to najlepszy sposób komunikowania się ze społeczeństwem, a zarazem prezentacja stowarzyszenia - wyjaśnia Adrian Blondzik, założyciel profilu Wspólnych Świętochłowic. To on również stworzył konto "Świętochłowice w Monopoly", na którym mobilizowano mieszkańców do głosowania na miasto. I udało się! Od września w sklepach można kupić grę z planszą, na której widnieje świętochłowicka Skałka.
Innym założeniem stworzeniem profilu na portalu miał Oddział PTTK w Świętochłowicach. Kiedy zlikwidowano w mieście przemysł, okazało się że zakładowe koła PTTK straciły kontakt ze swoimi członkami i ogłoszenia o imprezach turystycznych czy integracyjnych nie docierały do adresatów. W 2005 roku PTTK postawiło na nowoczesność.
- Doszliśmy do wniosku, że konieczne jest stworzenie witryny internetowej, która zawierać będzie podstawowe informacje o działaniach naszego Towarzystwa. Obecnie, kiedy wiele ludzi posiada już komputer, docieranie do odbiorców stało się o wiele łatwiejsze i zauważyliśmy popularność portalu społecznościowego - opowiada Zdzisław Klose, prezes świętochłowickiego Oddziału PTTK.
Najnowszy ranking "antyzawodów". One gwarantują... bezrobocie
Ewa Farna walczy o nagrodę MTV. Zagłosuj i pomóż jej!
Gazeta Lubuska. Winiarze liczą straty po przymrozkach.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?